راهنمای خرید (عضویت، ثبت سفارش و پرداخت)
عضویت و ثبت سفارش
برای نهایی کردن و ثبت سفارش حتما می بایستی در سایت ثبت نام نموده و یا با اطلاعات حساب کاریری خود(Username/Password) در سایت وارد شده باشید. ورود و یا ثبت نام در هر مرحله از خرید قبل از پرداخت نهایی و ثبت سفارش امکان پذیر است. بعد از ثبت سفارش، سيستم فروشگاه بصورت خودکار برای شما نامه ای را به آدرس پست الکترونیکی تان ارسال مینمايد.
نکته: کلیه سفارشات مشتریان محترم، در اولين روز كاري پس از تعطيلات رسمی پردازش مي شوند.
در هر زمان که با نام کاربری و کلمه عبور خود وارد سایت شده باشید، در قسمت سفارش ها قادر به مشاهده تاریخچه سفارشات خود، وضعیت هر سفارش، رسيدها و فاكتورهای سفارش خواهید بود. وضعیت هر سفارش میتواند یکی از موارد در حال بررسي، در حال آماده سازي، پرداخت پذيرش شده، لغو شده، فرستاده شده، تحویل شده و یا ساير موارد باشد.
نکته: قیمت های مندرج در سایت همان قيمت مصرف كننده درج شده بر روي بسته بندي كالاست كه شامل ماليات بر ارزش افزوده (عوارض و ماليات) نيز مي باشد. بنابر اين در حال حاضر هیچگونه هزينه ديگري شامل هزینه بسته بندی، شارژ اضافه و غيره به مبلغ کالاها به جز هزينه ارسال كالا اضافه نمی شود. قیمت کلیه محصولات در سایت نیز برابر قیمتهای مصوب، کاملا بروز بوده و قیمتی که در هنگام سفارش در پیش فاکتور منظور گردیده، معتبر می باشد.
در مواردی که کالا دارای تخفیف باشد، مبلغ تخفیف بوضوح در مشخصات کالا درج گردیده است. در تمام موارد قیمت اعلام شده نهایی می باشد.
روشهای پرداخت
در حال حاضر، روش پرداخت در فروشگاه اینترنتی پارس خزر، پرداخت از طريق درگاه هاي امن پرداخت الكترونيكي با استفاده از كليه كارتهاي بانكي عضو شبكه بانكي شتاب مي باشد. امکان پرداخت در محل نیز برای مشتریان محترم تهران با استفاده از دستگاه کارتخوان سیار نیز فراهم است.
* توجه: پرداخت در محل فعلا غیر فعال گردیده است.
چگونگی پرداخت اینترنتی
هنگامی که برای پرداخت آنلاین مبلغ سفارش به صفحه پرداخت بانکی هدایت می شوید، در صفحه مذکور، اطلاعات زیر مورد نیاز خواهد بود که پس از وارد کردن آنها و تایید پرداخت، از موفقیت عملیات پرداخت خود مطلع خواهید شد:
1- شماره 16 رقمی کارت (PAN): این شماره بر روی همه کارتهای بانکی درج شده است.
2- رمز خرید اینترنتی یا رمز دوم: برای پرداخت اینترنتی لازم است قبلاْ رمز دوم (رمز خرید اینترنتی) کارت بانکی خود را فعال کرده باشید. رمز دوم (رمز خرید اینترنتی)، با رمزی که شما هنگام استفاده از دستگاههای خود پرداز وارد میکنید، متفاوت است. معمولا برای فعال کردن رمز خرید اینترنتی، میتوانید به دستگاه خودپرداز بانک صادر کننده کارت خود مراجعه و کارت خود را وارد کنید و بخش عملیات رمز را انتخاب نموده و سپس در بخش رمز دوم یا رمز اینترنتی، رمز خود را وارد نموده یا تغییر دهید.
3- کد CVV2: این کد یک عدد ۳ یا ۴ رقمی است که پشت یا روی کارتهای بانکی درج میشود و بهعنوان یک کد امنیتی در پرداختهای اینترنتی کاربرد دارد.
4- تاریخ انقضا: تاریخ انقضا هم روی بیشتر کارتهای بانکی حک شده است. چنانچه روی کارت شما تاریخ انقضاء وجود ندارد ابتدا از عدد 12 به جای ماه و از 99 به جای سال انقضای کارت استفاده نمایید و در صورت عدم نتیجه، به بانک صادر کننده کارت مراجعه نمایید.